Με το φτωχό μας μυαλό φανταζόμαστε ότι τα πανεπιστήμια
πρέπει να είναι πρωτοπόροι στα αντικείμενα που υπηρετούν, να καινοτομούν, να
προτείνουν, να καθοδηγούν σε κάποιο βαθμό, να καθορίζουν τις εξελίξεις και να
αποτελούν πίωνα αγρό, όπου νέοι φερέλπιδες επιδιώκουν να σπουδάσουν και να
εξελιχθούν, απολαμβάνοντας τις προσφορές καθηγητών που βρίσκονται στις πρώτες
γραμμές της ποιοτικής και επιστημονικής εξέλιξες. Καθηγητές που μεταλαμπαδεύουν
γνώσεις και εμφυσούν αρχές, αξίες και τρόπους συμπεριφοράς και λειτουργίας
εντός των κοινωνιών, παράγουν και προσφέρουν νέες γνώσεις, εργαλεία και
περιεχόμενο που ενθουσιάζουν, προβληματίζουν και δημιουργούν συνθήκες νέας
δημιουργίας, ευημερίας και ευτυχίας.
Κοιτάξτε γύρω σας στην Ελλάδα και πείτε μας αν βλέπετε
τίποτε από όλα αυτά στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Υπάρχουν βεβαία και μονάδες, προσωπικότητες που διαθέτουν
πολλές ή και όλες από τις αρετές που προδιαγράψαμε προηγουμένως και άλλες ίσως
ακόμα καλύτερες. Αλλά μάλλον είναι μια
μικρή μειοψηφία.
Πείτε μας, αν έχετε δει ή και ακούσει στα ελληνικά
πανεπιστήμια, αν:
·
Υπάρχουν καλές έως πρωτοποριακές τεχνικές
διοίκησης και λειτουργίας;
·
Υπάρχει γενικευμένη χρήση νέων τεχνολογιών ή
έστω επιτυχή παραδείγματα;
·
Υπάρχουν σθεναρές συνεργασίες και διεργασίες
εκσυγχρονισμού μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης;
·
Υπάρχουν κέντρα αριστείας σε θέματα που
ταλανίζουν τους πολίτες, όπως υγείας, εκπαίδευσης, παραγωγής τροφίμων,
διαφύλαξης του περιβάλλοντος, ποιότητας, γλώσσας, πολιτισμού, εθνικής
ταυτότητας, κα.
·
Υπάρχουν διεργασίες άμεσης ενσωμάτωσης καλών
πρακτικών και επιστημονικών γνώσεων στη λειτουργία των κοινωνιών;
·
Υπάρχουν διεργασίες αξιολογήσεως, ανάδειξης των
αρίστων και επιβράβευσης των επιτευγμάτων τους;
·
Υπάρχει έστω μικρή ζήτηση για φοίτηση αλλοδαπών
φοιτητών σε τομείς εξειδίκευσης και αριστείας;
·
Υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός διεθνών πατεντών
σε τομείς που δημιουργούν πλούτο, επιστημονική εξειδίκευση και απασχόληση
ατόμων πολύ υψηλού επιπέδου;
·
Και άλλα πολλά …
Εμείς μάλλον συνεχίζουμε απτόητοι να πορευόμαστε προς τα
πανεπιστήμια εξεταστικά κέντρα, καφετέριες, σκουπιδότοπους, κέντρα διακίνησης
ναρκωτικών, αιωνίων φοιτητών, χώρους στάθμευσης τεμπέληδων και με πολιτικές
βλέψεις νέων, αδιαφορίας και αναπαραγωγής ενός απαρχαιωμένου και
αναποτελεσματικού εκπαιδευτικού εργαλείου απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου