Όσους νόμους και αν νομοθετήσουν, όσο καλοί και προοδευτικοί
και αν είναι οι κυβερνώντες, όσο καλοί γονείς και αν είναι και γνωρίζουν από
πρώτο χέρι τις αδυναμίες του υφισταμένου συστήματος, το τελικό αποτέλεσμα θα
είναι πάντοτε κατώτερο των εκάστοτε περιστάσεων.
Το μέγα πρόβλημα είναι ο «κομμουνιστικός» συγκεντρωτισμός και η αδυναμία, το πείσμα και η ανικανότητα να ανατεθούν αρμοδιότητες σε κάθε ικανό, έντιμο και με γνώσεις Έλληνα.
Δεν είναι δυνατόν το 2020 μια κυρία υπουργός (ισχύει και για όλους τους προηγούμενους τουλάχιστον από το 1981 και εντεύθεν, έτος εισόδου της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση), να προτείνει – ας πούμε – πολιτικές, στρατηγικές, τακτικές ακόμα και περιεχόμενο, και το πόπολο να δέχεται, να αποδέχεται και να εφαρμόζει σχεδόν ασυζητητί τα κελεύσματα του μεγάλου τιμονιέρη. Όσους συμβούλους και αν έχει ο υπουργός, όσο καλοί και αν είναι και όσο σοφοί και αν παρουσιάζονται στα βιογραφικά τους.
Η Ελλάς ασφυκτιά, ζορίζεται, δεν αναπνέει κανονικά και μοιάζει σαν να είναι μονίμως στην εντατική. Και πάντα περιμένει τον επόμενο μήπως και κάνει τα πράγματα καλλίτερα.
Συνοψίζουμε τι πιστεύαμε ότι θα κάνει καλό σ όλους μας:
Το μέγα πρόβλημα είναι ο «κομμουνιστικός» συγκεντρωτισμός και η αδυναμία, το πείσμα και η ανικανότητα να ανατεθούν αρμοδιότητες σε κάθε ικανό, έντιμο και με γνώσεις Έλληνα.
Δεν είναι δυνατόν το 2020 μια κυρία υπουργός (ισχύει και για όλους τους προηγούμενους τουλάχιστον από το 1981 και εντεύθεν, έτος εισόδου της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση), να προτείνει – ας πούμε – πολιτικές, στρατηγικές, τακτικές ακόμα και περιεχόμενο, και το πόπολο να δέχεται, να αποδέχεται και να εφαρμόζει σχεδόν ασυζητητί τα κελεύσματα του μεγάλου τιμονιέρη. Όσους συμβούλους και αν έχει ο υπουργός, όσο καλοί και αν είναι και όσο σοφοί και αν παρουσιάζονται στα βιογραφικά τους.
Η Ελλάς ασφυκτιά, ζορίζεται, δεν αναπνέει κανονικά και μοιάζει σαν να είναι μονίμως στην εντατική. Και πάντα περιμένει τον επόμενο μήπως και κάνει τα πράγματα καλλίτερα.
Συνοψίζουμε τι πιστεύαμε ότι θα κάνει καλό σ όλους μας:
- 1. Η Εκπαίδευση ανατίθεται στις Περιφέρειες. Άμεσο αποτέλεσμα η εμπλοκή χιλιάδων νέων ικανών ανθρώπων στις σχετικές διεργασίες. Αν θέλετε βλέπετε σχετικές αναφορές στο Ημερολόγιο Απλά και Κατανοητά.
- 2. Τα ΑΕΙ αποκτούν με απειλές και φοβέρες εντός 6-μηνου το πολύ Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, με ποινή καθαίρεσης των πρυτανικών αρχών, αν δεν ανταποκριθούν και τον επιβάλλουν σε όλους – καθηγητές, φοιτητές, εργαζομένους
- 3. Τα πανεπιστημιακά τμήματα που εκπαιδεύουν φοιτητές που θα καταλήξουν να έχουν επαγγελματική διαδρομή ως δάσκαλοι και καθηγητές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης οφείλουν να εκπονήσουν προγράμματα απόκτησης προσόντων και αποτελεσματικής διδασκαλίας των ενδιαφερομένων φοιτητών
- 4. Τα ΑΕΙ οφείλουν να βρίσκονται στην πρωτοπορία εισαγωγής νέων τεχνολογιών σε όλες τις δραστηριότητές τους και να περιορίσουν άμεσα μέχρις εξαλείψεως υπηρεσίες που μπορούν να προσφέρονται από τον ιδιωτικό τομέα και άλλες δημόσιες υπηρεσίες (π.χ. ΕΣΥ)
- 5. Το δημόσιο (υπουργείο εν προκειμένω) πρέπει να αποδώσει πλήρη ανεξαρτησία στα ΑΕΙ, επιβάλλοντας μόνον κανόνες υπολογισμού της ετήσιας και τυχόν έκτακτης επιχορήγησης που θα πρέπει να τους αποδίδεται. Ταυτόχρονα θα πρέπει να αναθεωρηθεί όλο το καθεστώς των υφιστάμενων ιδρυμάτων, σχολών και τμημάτων, προσωπικού και εγκαταστάσεων σε επίπεδο ιδρύματος και επίπεδο χώρας
- 6. Κανένα ΑΕΙ δεν πρόκειται να προκόψει αν δεν εφαρμοστεί πλήρης και αποκλειστική απασχόληση του διαιτητικού προσωπικού
Υπάρχουν ασφαλώς και άλλα θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα και αποτελεσματικά. Σκοπιμότητες, ισορροπίες, δισταγμοί, κατευνασμός αντιδράσεων και άλλα παρεμφερή δεν θα πρέπει να εμποδίσουν τον/την υπουργό που θα θελήσει πραγματικά να καινοτομήσει και να θέσει το ευοίωνο μέλλον των παιδιών μας ως απόλυτο και μοναδικό σκοπό και προτεραιότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου