Πολύ λόγος τελευταία για τις ψευδείς ειδήσεις και την επίδρασή
τους στους πολίτες και τις επιλογές τους.
Κανένας όμως δεν ασχολείται με τις επιλογές των τίτλων των
μη ψευδών ειδήσεων και τη συστηματική επιλογή κλισέ, συνθημάτων, λέξεων και φράσεων
επιλεγμένων να εντυπωσιάσουν και να προκαλέσουν τους αναγνώστες να διαβάσουν
την είδηση αληθή ή ψευδή. Ειδική κατηγορία είναι τα πρωτοσέλιδα.
Και την απροθυμία των ΜΜΕ στην ηλεκτρονική μορφή τους να
απομακρύνουν ειδήσεις ή αναφορές σε γεγονότα που έχουν ήδη πάρει διαφορετική
τροπή, αλλά μένουν εκεί διαψεύδοντας τις επόμενες αναφορές προκαλώντας σύγχυση.
χωρίς να είναι κανένας υπεύθυνος και χωρίς να σέβονται τους αναγνώστες.
Στην Ελλάδα για παράδειγμα το περίφημο ΕΣΡ αδιαφορεί και δεν
ασχολείται με το θέμα, παρά τις επανειλημμένες αναφορές μας και
υποδείξεις/προτροπές.
Δεν παρακολουθούμε τι γίνεται στο εξωτερικό. Αλλά το θέμα της προσπάθειας εντυπωσιασμού αναγνωστών
και θεατών από επιλογές των αρμοδίων οργάνων των δημοσίων και ιδιωτικών ΜΜΕ, πρέπει
να συζητηθεί και να εξευρεθούν καλές πρακτικές και σεβασμού της δεοντολογίας
και των αναγνωστών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου