Στις 8 Ιανυαρίου του 1983, ο φωτογράφος Αρνολντ Νιούμαν φωτογραφίζει τον έμπορο τέχνης Αλέξανδρο Ιόλα (1908-1987) στο σπίτι της Αγίας Παρασκευής. Σε μία από τις λήψεις, ο Αλεξανδρινός τρώει μόνος στο μαρμάρινο τραπέζι όπου έκανε τα δείπνα του.
Φορά σμόκινγκ, οι πολυέλαιοι λάμπουν, τα ακριβά έπιπλα τον
περικυκλώνουν, η ορθομαρμάρωση κάνει τον χώρο επιβλητικό. Τριάντα πέντε χρόνια
μετά, το ίδιο δωμάτιο γέμισε με δημοσιογράφους, κάποιους από τους παλιούς του
καλλιτέχνες, ιστορικούς τέχνης. Αυτή τη φορά τα μόνα που μας περιτριγύριζαν
ήταν η ερημιά, η ερείπωση και οι μουντζούρες των γκράφιτι … (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΑΔΑ, 28.09.2018 : 23:45).
Από αριστερά, ο δήμαρχος της Αγίας Παρασκευής, η Ξανθίππη Χόιπελ, η Θούλη Μισιρλόγλου και η Μάρω Λάγια. |
Η
κατάρα της Ελλάδος σε όλο της το μεγαλείο.
Πρωτοβουλίες
και υποσχέσεις για αποκατάσταση των λεηλασιών, της καταστροφής, των
βανδαλισμών, της απαξίωσης, της περιφρόνησης και της καταδίκης κάθε σημαντικού
και αξιοπρόσεκτου στην Ελλάδα του 2018.
Και
εμείς όλοι, πιστοί στο δόγμα «πρώτα καταστρέφουμε και κατόπιν ανακαλύπτουμε
και αποκαθιστούμε» ανασκουμπωνόμαστε ύστερα
από χρόνια και ζαμάνια να περισώσουμε ότι είναι δυνατόν και να αποκτήσουμε έναν άνθρωπο που υπήρξε μαικήνας
των τεχνών και διεθνής προσωπικότητα. Αφού τον εξευτελίσαμε, τον ταπεινώσαμε,
τον πολεμήσαμε και τώρα ανακαλύπτουμε τις αρετές του.
Ελλάς,
το μεγαλείο σου βασίλεμα δεν έχει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου